1. Het behandelen van alle aangelegenheden die verband houden met het gemeenschappelijk klein onderhoud
2. De uitbesteding van de servicewerkzaamheden, zoals schoonmaakwerkzaamheden, onderhoud van technische installaties etc.
3. Het zorg dragen voor (voldoende) betrouwbare aannemers etc. Het verstrekken van opdrachten inzake “kleine klachten” zoals bijv. eenvoudige dak lekkages, rioolverstopping etc. één en ander binnen het kader van de door de ledenvergadering vastgestelde begroting.
4. Het aan de hand van de nota’s beoordelen of de uitgevoerde werkzaamheden “normaal” te noemen zijn. Indien niet akkoord contact opnemen met de desbetreffende leverancier. De aannemers kennen deze werkwijze waarvan een preventieve werking uitgaat.
5. Het opstellen en verzenden van offerte-aanvragen voor zogenaamd regulier onderhoud.
6. Het beoordelen en vergelijken van deze offertes.
7. Het uitbrengen van advies aan de Vereniging.
8. Het voorbereiden en na een vergaderbesluit opdragen van groot onderhoud werkzaamheden (inclusief het ondertekenen van een VGM NL voorwaarde en een Actief VvE voorwaarden voor de uitvoering van de onderhoud, ter garanties).
9. Onder dit takenpakket wordt verstaan alle handelingen voor klein en groot onderhoudswerk die administratief c.q. telefonisch kunnen worden uitgevoerd.